Zamawianie stempla krok po kroku
W wypadku zamawiania stempla większość pól wyboru posiada dodatkowe wyjaśnienia dostępne pod niebieskim symbolem znaku zapytania. Aby je wyświetlić najedź na ten symbol ( użytkownicy komputerów stacjonarnych ) lub kliknij nań ( użytkownicy mobilni). Te informacje pomogą w prawidłowym wyborze – gorąco zachęcamy do ich przeczytania
(1) Wybór zestawu
Personalizację produktu rozpocznij od wyboru swojego zestawu. Do uzyskania odbicia potrzebujesz poduszki z tuszem. Jeśli już posiadasz poduszkę z tuszem odpowiednim do danego podłożą i w wybranym kolorze, zaznacz: sam stempel. Jeśli nie, wybierz rodzaj podłoża, na którym stempel będzie stosowany. Jest to niezwykle istotne, zwłaszcza w wypadku, gdy chcesz uzyskać odbicie na powierzchni nietypowej. Nieodpowiedni tusz będzie się rozmazywał lub dawał niewyraźne odbicie. Tuszów nie wolno mieszać, dlatego jeśli posiadasz poduszkę, ale zawiera ona inny rodzaj tuszu niż ten, który potrzebujesz lub w innym kolorze, sugerujemy zakup kolejnej poduszki. Odradzamy także zakup tuszów szybkoschnących, gdy nie jest to niezbędne. Są one bowiem droższe i trudniejsze w użytkowaniu
(2) Wybrano sam stempel
Jeśli posiadasz już odpowiednią poduszkę i tusz wystarczy zakupić sam stempel . W takim wypadku następnym etapem zamówienia jest podanie treści i ewentualnych uwag. Treść możesz podać również w pliku tekstowym załączając go do zamówienia (etap dodawania pliku omówiony jest w pkt 6 )
(3) Wybrano: papier/karton zwykły, matowy
W tym wypadku otrzymają Państwo zestaw z tuszem wodnym. Jest on łatwiejszy w użytkowaniu i tańszy. Tusz wodny występuje zarówno w kolorach podstawowych: czarny, czerwony, zielony, niebieski, fioletowy jak i niestandardowych. Kolory podstawowe wybierają Państwo bezpośrednio. Kolory niestandardowe i Pantone wybierane są dwuetapowo: najpierw należy wybrać opcje niestandardowe | Pantone , wtedy pojawi się kolejne okno w którym wybieramy odpowiedni kolor. Paleta kolorów dostępna jest na stronie: poglądowa paleta kolorów. Ma ona charakter poglądowy, wyświetlany odcień może się różnić od efektu końcowego, co wynika z różnic w kalibracji monitorów i rodzajów podłoża. Tusz UV jest widoczny wyłącznie w świetle UV. W świetle dziennym odbicie nie będzie widoczne. Tusze fluorescencyjne w świetle dziennym mają kolory pastelowe, efekt fluorescencyjny widoczny jest dopiero w świetle UV. W wypadku wyboru tuszu fuorescencyjnego pojawi się dodatkowe okno wyboru konkretnego koloru. Poduszki plastikowe Wagraf można kupić już uzupełnione tuszem wodnym w kolorach podstawowych: czarny, czerwony, zielony, niebieski) . W wypadku wyboru innego koloru wysyłamy poduszkę suchą, którą należy samodzielnie uzupełnić tuszem zgodnie z instrukcją: jak uzupełnić poduszkę tuszem wodnym. Poduszki drewniane bez względu na kolor tuszu wysyłamy suche, tusz należy uzupełnić samodzielnie. Wszystkie stemple o wymiarach większych niż 150×80 mm sprzedawane są z poduszką drewnianą.
(4) Wybrano zestawu z tuszem specjalnym (opcje wyboru zestawu inne niż sam stemple lub papier matowy)
Jeśli wybrali Państwo zestaw z poduszką kolejnym krokiem jest wybór koloru. W wypadku tuszów specjalnych (przeznaczonych do powierzchni innych niż papier zwykły) kolorystyka jest ograniczona. Proszę też zauważyć, że niektóre z kolorów mogą być dostępne na zamówienie. W wypadku wyboru koloru innego niż czarny, a zamówienie jest pilne, sugerujemy kontakt z obsługą w celu ustalenia dostępności. W wypadku braku konsultacji przy wyborze sposobu płatności sugerujemy : płatność przelewem. Ułatwi to rozliczenie ( wciąż będzie możliwa płatność online, po ustaleniu szczegółów wyślemy odpowiedni link w systemie przelewy24.pl
Tusze specjalne z uwagi na swoją specyfikę (szybko wysychają) są dostarczane oddzielnie wraz z suchą poduszką. Nie nalewamy ich do poduszek przed wysyłką. Uzupełnić należy je samodzielnie zgodnie z instrukcją: jak uzupełnić tusz szybkoschnący.
(5) Treść i uwagi
Na tym etapie można podać treść, która powinna być umieszczona na stemplu oraz ewentualne uwagi do produktu. Treść można także dołączyć w pliku tekstowym lub w postaci gotowego projektu wektorowego z czcionkami zmienionymi na krzywe. Etap dodawania pliku jest opisany w pkt 6. Jeśli chcą Państwo wybrać konkretny krój czcionki, prosimy o podanie jego nazwy w uwagach lub wysłanie gotowego pliku wektorowego z czcionkami zmienionymi na krzywe. Należy pamiętać, że pliki tekstowe nie gwarantują zachowania czcionki. Dzieje się tak tylko w plikach, w których zostały one zamienione na krzywe. Dlatego plik tekstowy (txt, doc, docx) nie jest gotowym projektem, a jego obróbka i dostosowane mogą być usługą odpłatną. Więcej na temat akceptowanych rodzajów plików: informacje dotyczące przygotowania projektu.
(6) Dodawanie pliku
Jeśli stempel ma zawierać także grafikę lub chcą Państwo dołączyć jego treść w pliku tekstowym zamiast w oknie treść i uwagi istnieje możliwość dodania do zamówienia maksymalnie 3 plików. Sugerujemy wysłanie grafik w pliku wektorowym z czcionkami zmienionymi na krzywe. W ten sposób unikną Państwo ewentualnych dopłat za przygotowanie tzw. pliku produkcyjnego wymaganego do wyrobienia stempla. Pliki tekstowe nie są gotowymi projektami i nie dają gwarancji poprawnego wyświetlenia czcionki (patrz pkt. 5). Ich obróbka może być dodatkowo płatna.Aby dodać plik kliknij przycisk dodaj plik.
Pojawi się okno, w którym można dodać do 3 załączników. Ze względów bezpieczeństwa możliwe jest dodawanie tylko określonych rodzajów plików. Aby dodać konkretny plik kliknij na jeden z przycisków dodaj plik, a następnie wybierz odpowiedni plik wyszukując go na swoim komputerze i zatwierdzić jego dodanie poleceniem otwórz (lub dwa razy klikając myszą). Po dodaniu, nazwa pliku pojawi się pod wybranym wcześniej przyciskiem wybierz plik. Operację można powtórzyć, pamiętając, aby wybrać inny przycisk wybierz plik. Po zakończeniu dodawania należy zamknąć okno wybierając przycisk zamknij lub klikając myszą poza obszarem okna dialogowego. Dołączenie pliku do zamówieni nastąpi po kliknięciu przycisku dodaj do koszyka (patrz pkt 10). Jeśli plik jest duży (powyżej 5 Mb ), jego dołączenie do zamówienia się nie uda lub po prostu nie chcą Państwo tego robić na etapie zamawiania – można dołączyć plik w mailu odpowiadając na wiadomość potwierdzającą zamówienie. Prosimy tylko dodać odpowiednią adnotację w okienku : treść pieczątki i uwagi
W wypadku problemów z dołączeniem pliku, prosimy o jego późniejsze przesłanie w wiadomości e-mail
(7) Głębokość graweru
Głębokość graweru to wysokość na jaką wybrana treść lub grafika wystaje ponad powierzchnię gumy/pozostałego tła. To bardzo istotny czynnik wpływający zarówno na jakość odbicia jak i komfort użytkowania. Każda głębokość graweru dostępna w naszym sklepie umożliwia uzyskani poprawnego odbicia. Pogłębienie graweru oznacza, że litery i grafika są bardziej odległe od tła. Zmniejsza się tym samym prawdopodobieństwo odbijania się niepożądanego tła, w ten sposób zwiększając komfort użytkowania. Także skomplikowane grafiki i małe czcionki będą odbijać się lepiej ( mniejsze jest prawdopodobieństwo, że nastąpi zalanie tuszem) Pogłębiony grawer jest zalecany jest zawsze, ale oznacza większy koszt wynikający z dłuższego czasu potrzebnego na wykonanie płytki tekstowej. Sugerujemy jego wybór zwłaszcza dla stempli o dużych rozmiarach, dla wszystkich stempli gdy grafika jest bardzo szczegółowa lub czcionka niewielka. Bez względu na wybraną głębokość graweru należy zapoznać się z instrukcją: jak uzyskać najlepsze odbicie stempla oraz jak unikać problemów z odbiciem stempla. Do wyboru są różne głębokości : grawer standardowy, pogłębiony (odległość liter i grafiki jest większa niż w grawerze standardowym ) i maksymalny ( oferuje najgłębszy grawer). Technika grawerowania laserowego z uwagi na swoją specyfikę nie umożliwia płynnej regulacji parametru głębokości. Reguluje się ją parametrami mocy i szybkości lasera. Oznacza to, ze grawer pogłębiony i maksymalny różni się parametrami i czasem pracy, jednak nie możemy precyzyjnie określić głębokości dla danej grafiki. Najczęściej głebokość mieści się w pzredziale 0.3-1.3 mm. Grubość standardowa gumy to 2.4 mm
(8) Tryb ekspresowy
Jeśli zamówienie jest pilne, prosimy dać nam o tym znać zaznaczając opcję realizacja w trybie ekspresowym. Takie zlecenia wykonujemy w pierwszej kolejności. Dokładny termin realizacji zależy od wielu czynników. Na część z nich nie mamy jednak wpływu. Niektóre etapy mogą ulec wydłużeniu z przyczyn od nas niezależnych (brak akceptacji projektu, brak danych niezbędnych do wykonania usługi, błędy w plikach lub treści, niekompletne dane teleadresowe, itp.) Dokładniej zostało to wyjaśnione w artykule: ile trwa wyrobienie stempla.
(9) Zakończenie zamówienia – dodanie do koszyka, cena jednostkowa, wartość zamówienia
Na tym etapie należy wybrać ilość zamawianych stempli. Poniżej podana jest cena jednostkowa i wartość zamówienia oraz ewentualna kwota potrzebna do uzyskania bezpłatnej wysyłki. Proszę pamiętać, iż w wypadku wyboru więcej niż jednego zestawu, każdy z nich składa się z określonych wcześniej elementów: konkretnego wymiaru stempla, ewentualnie także poduszki i tuszu. Po kliknięciu przycisku dodaj do koszyka produkt zostaje dodany do zamówienia. Jeśli chcą Państwo zamówić inny produkt należy odszukać go w sklepie. Jeśli chcą Państwo zakończyć zamówienie, proszę w górnym menu wybrać koszyk i w kolejnym oknie podać dane adresowe, wybrać rodzaj dokumentu potwierdzającego zakup oraz określić sposób płatności .
(10) Zakończenie procesu dodawania pliku do zamówienia
Jeśli do zamówienia dołączyli Państwo plik(i) to po kliknięciu przycisku dodaj do koszyka pojawi się okno informujące o ładowaniu pliku:
Po zakończeniu pojawi się komunikat potwierdzający wgranie pliku i dodanie produktu do koszyka:
Jeśli nie otrzymasz powyżej informacji lub okno wgraj plik jest otwarte dłużej niż 1 minuta, może to oznaczać problem z dołączeniem pliku. Zdarza się tak bardzo rzadko i najczęściej jest efektem problemów z połączeniem lub zbyt dużych rozmiarów pliku. W takim wypadku sugerujemy wybrać produkt ponownie, ale bez dodawania pliku. Plik można przesłać po złożeniu zamówienia, w odpowiedzi na wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia.