Jakie dane umieścić na pieczątce firmowej
DZIAŁ INFORMACJI
Sugerowane informacje podstawowe, które należy umieścić na pieczątce firmowej:
Jednoosobowa działalność:
- imię i nazwisko oraz nazwa (jeśli została nadana). Dane te można także uzupełnić o podstawowy zakres działalności (na przykład firma cateringowa, biuro rachunkowe, usługi poligraficzne, wulkanizacja itp.);
- podstawowe dane adresowe: kod pocztowy, miejscowość, ulica i numer, numer bloku/mieszkania/nazwa budynku itp;
- NIP (jeśli firma jest płatnikiem VAT). Sugerujemy także podanie numeru REGON, choć powoli wychodzi on z użycia (jednak niektóre urzędy wymagają posługiwania się nim);
- sugerujemy również dodanie przynajmniej jednego kanału komunikacji: numeru telefonu, adresu e-mail, adresu strony www. Może to być pomocne w kontakcie z urzędem lub potencjalnym klientem.
- jeśli posiadają Pństwo logo, można dodać je na pieczątce firmowej, polepszy to rozpoznawalność marki
Spółka cywilna:
- pełna nazwa spółki wraz z nazwiskami wspólników i dopiskiem spółka cywilna ( można oczywiście użyć także skrótu s.c.). Często jednak spotyka się stosowanie nazwy skróconej spółki bez podawania nazwisk wspólników;
- można podobnie, jak w wypadku jednoosobowej działalności, podać zakres działalności spółki (najlepiej zaraz pod nazwą), ale nie jest to wymagane;
- podstawowe dane adresowe siedziby: kod pocztowy, miejscowość, ulica i numer, numer bloku/mieszkania/nazwa budynku itp; nie ma tu znaczenia czy dane adresowe zaczniemy od kodu i miejscowości czy od ulicy.
- NIP, jeśli firma jest płatnikiem VAT. Sugerujemy także podanie numeru REGON, choć powoli wychodzi on z użycia . Niektóre urzędy wymagają numeru regon, zwłaszcza od podmiotów powiązanych z ochroną zdrowia.
- doradzamy również dodanie przynajmniej jednego kanału komunikacji: numeru telefonu, adresu e-mail, adresu strony www. Może to być pomocne w kontakcie z urzędem lub potencjalnym klientem.
Spółki kapitałowe ( sp. z o.o., sp. k., spółka akcyjna, itp)
- nazwa spółki z dokładnym określeniem jej formy prawnej (sp. z o.o., spółka komandytowa, spółka akcyjna);
- podstawowe dane adresowe siedziby: kod pocztowy, miejscowość, ulica i numer, numer bloku/mieszkania/nazwa budynku itp;
- numer KRS, numer NIP, REGON. Czasami podaje się również kapitał zakładowy, choć nie jest to częstą praktyką;
- doradzamy również dodanie przynajmniej jednego kanału komunikacji: numeru telefonu, adresu e-mail, adresu strony www. Może to być pomocne w kontakcie z urzędem lub potencjalnym klientem.
Co jeszcze można umieścić na pieczątce firmowej:
- logo lub dodatkową grafikę zbieżna z zakresem działalności;
- dodatkowe informacje kontaktowe: adres strony, portali społecznościowych, e-mail, adres sklepu internetowego;
- adresy oddziałów (jeśli istnieją);
- numer konta bankowego;
- kod QR z dodatkową informacją;
- kod lub numer identyfikujący użytkownika pieczątki (ułatwia to identyfikację osoby lub oddziału, który daną pieczątkę użył). Może być to skrót literowy, numer, symbol graficzny.
Najpopularniejsze kategorie
Pieczątka firmowa- to nie tylko obowiązek…
Większość przedsiębiorców traktuje pieczątki firmowe jako zło konieczne. Warto jednak wspomnieć, iż estetyczna pieczątka z logo może być doskonałym narzędziem marketingowym. Nietypowy kształt, zastosowanie jednego tuszu w kolorach niestandardowych na pewno wyróżni nas na tle konkurencji i zwiększy rozpoznawalność marki. Technika grawerowania laserowego umożliwia nawet wykonanie pieczątek firmowych w kilku kolorach. Warto zadbać o to, aby pieczątka była wizytówką naszej firmy.
Pieczątki firmowe- najczęstsze problemy :
- co zrobić, gdy treść pieczątki naszej firmy uległa zmianie ? To proste – w większości wypadków wystarczy zmienić samą treść, czyli gumkę . W ten sposób nie tylko zaoszczędzimy pieniądze, ale będziemy bardziej eko.
- gdy odbicie staje się mało wyraźne, kolory wyblakłe czas uzupełnić nasz automat tuszem
- jeśli automat ulega uszkodzeniu, zamykamy firmę lub z innych powodów nasza pieczęć przestaje być potrzebna, warto dowiedzieć się jak przeprowadzić prawidłowo proces utylizacji pieczątki firmowej