Pieczątki dekretacyjne

automatyczne i na stemplu

Pieczątki i stemple do dekretacji dokumentów

Ustawa o rachunkowości jasno wskazuje konieczność sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu przed jego ujęciem  w księgach rachunkowych, czyli na obowiązek dekretacji dokumentu. Można go wykonać odręcznie, jednak znacznie wygodniejszym sposobem jest skorzystanie ze specjalnych pieczątek do dekretacji Poniżej znajdą Państwo gotowe wzory pieczątek i stempli służących do dekretacji dokumentów.  Można zamówić wybrany wzór w sugerowanej wielkości lub wprowadzić modyfikacje. W wypadku zmiany wielkości lub rodzaju nośnika cena również  ulegnie zmianie, dlatego prosimy o wcześniejszy kontakt poprzez formularz (proszę podać wybrany wzór i opisać sugerowane zmiany). Drobne modyfikacje treści ( jak zmiana stanowiska,  pozycji konkretnych rubryk) może  zostać określona w uwagach do zamówienia.

Pieczątka do dekretacji: automat samotuszujący czy stempel drewniany

Oba rozwiązania mają swoje zalety i wady. Pieczątki automatyczne bez wątpienia są wygodniejsze, gdy liczba dokumentów podlegających dekretacji  jest duża. Automat sam dobiera  odpowiednią ilość tuszu, więc łatwiej uzyskać wyraźne, powtarzalne odbicie na równej powierzchni.  Wbudowana poduszka z tuszem wystarczy na setki/tysiące odbić co także jest dodatkowym atutem  przemawiającym za wybraniem automatycznej pieczątki do dekretacji.

Stempel do dekretacji ma dwie podstawowe zalety: oferuje znacznie większe pole tekstowe (nawet do 20×15 cm) i w wypadku  dużych gabarytów jest  rozwiązaniem tańszym niż automat samotuszujący o podobnych parametrach.  Dodatkowo  za pomocą stempla łatwiej uzyskać  wyraźne odbicie na nierównej /pochyłej powierzchni .