Pieczątki i stemple do dekretacji dokumentów
Ustawa o rachunkowości jasno wskazuje konieczność sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu przed jego ujęciem w księgach rachunkowych, czyli na obowiązek dekretacji dokumentu. Można go wykonać odręcznie, jednak znacznie wygodniejszym sposobem jest skorzystanie ze specjalnych pieczątek do dekretacji Poniżej znajdą Państwo gotowe wzory pieczątek i stempli służących do dekretacji dokumentów. Można zamówić wybrany wzór w sugerowanej wielkości lub wprowadzić modyfikacje. W wypadku zmiany wielkości lub rodzaju nośnika cena również ulegnie zmianie, dlatego prosimy o wcześniejszy kontakt poprzez formularz (proszę podać wybrany wzór i opisać sugerowane zmiany). Drobne modyfikacje treści ( jak zmiana stanowiska, pozycji konkretnych rubryk) może zostać określona w uwagach do zamówienia.
Pieczątka do dekretacji: automat samotuszujący czy stempel drewniany
Oba rozwiązania mają swoje zalety i wady. Pieczątki automatyczne bez wątpienia są wygodniejsze, gdy liczba dokumentów podlegających dekretacji jest duża. Automat sam dobiera odpowiednią ilość tuszu, więc łatwiej uzyskać wyraźne, powtarzalne odbicie na równej powierzchni. Wbudowana poduszka z tuszem wystarczy na setki/tysiące odbić co także jest dodatkowym atutem przemawiającym za wybraniem automatycznej pieczątki do dekretacji.
Stempel do dekretacji ma dwie podstawowe zalety: oferuje znacznie większe pole tekstowe (nawet do 20×15 cm) i w wypadku dużych gabarytów jest rozwiązaniem tańszym niż automat samotuszujący o podobnych parametrach. Dodatkowo za pomocą stempla łatwiej uzyskać wyraźne odbicie na nierównej /pochyłej powierzchni .