Zanim zdecydujesz się na konkretną wielkość odbicia:
Wykonaj wydruk logotypu w kilku wielkościach. Porównaj wydruki i wybierz wymiar, który wydaje Ci się najbardziej czytelny i spełni Twoje oczekiwania. Zastanów się, z jakiej odległości przyszli odbiorcy będą oglądać odbicie.
Samodzielna ocena ma kluczowe znaczenie przy dokonywaniu wyboru. Klienci często proszą nas o pomoc w wyborze “optymalnej wielkości”, jednak nie jest to możliwe. Kwestia czytelności jest bowiem sprawą indywidualnego postrzegania. Dla jednej osoby napis o wysokości 6 pkt jest wystarczająco czytelny, dla innych ta granica może wynieść 8, 10 pkt. My możemy jedynie odradzić daną wielkość, jeśli jest ona zbyt mała, aby spełnić techniczne wymogi. Jednak wybór optymalny zależy od osoby wybierającej. Poza tym to klient wie, jaki efekt chce osiągnąć, na czym stemple będzie przystawiany, dlatego samodzielna ocena jest tak istotna.
Dokładnie zmierz dostępną powierzchnię na materiale docelowym. Jeśli stempel będzie przystawiany na różnych podłożach, dobierz wymiar tak, aby zmieścił się w najmniejszym dostępnym polu.
Niezwykle istotne jest, aby dobrać wielkość stempla z logo do dostępnego pola, na którym będzie przystawiany. Należy przy tym pamiętać, iż stempel musi być odbijany na równej powierzchni bez zagięć czy nierówności. Wielkość odbicia powinna być odrobinę większa niż dostępne pole tak, aby zapewnić, że każdorazowo odbije się cały tekst/grafika. Jeśli stempel z logo będzie odbijany na kilku produktach, należy zmierzyć każde dostępne pole i dopasować odbicie do najmniejszego z nich.
Dobierz wielkość stempla z logo do potrzeb.
Nie zawsze stempel musi wypełniać całe dostępne pole. Przy wymiarze optymalnej wielkości warto brać pod uwagę poziom skomplikowania grafiki (im więcej szczegółów, tym stempel z logo powinien być większy, aby pozostał czytelny). Kolejnym istotnym parametrem jest odległość, z jakiej docelowy odbiorca będzie oglądał odbicie stempla z logo. Im większa odległość, tym większe powinno być logo, aby pozostało czytelne.
Jeśli zależy Ci na obniżeniu kosztów – wybierz odbicie nie większe niż 150×80 mm.
Ostatnia rada ma znaczenie jeśli priorytetem jest ograniczenie kosztów. W wypadu stempli o odbiciu do 150×80 mm stosuje się poduszki plastikowe, które są tańsze. Uzyskanie odbicia większego, wymaga droższych poduszek niestandardowych. Ma to największe znaczenie, gdy poszukują państwo wymiaru bardzo zbliżonego do 150x80mm. Tu jednak warto też kierować się zdrowym rozsądkiem. Czasami początkowo większy koszt może się szybko zwrócić – większy stempel to większa czytelność, a tym samym rozpoznawalność marki. Z drugiej strony jeśli już przekraczają Państwo wymiar 150×80 mm, warto zastanowić się nad możliwie największym stemplem.
Uwaga: maksymalny wymiar 150×80 oznacza, iż w wypadku odbicia kwadratowego/okrągłego maksymalny wymiar/średnica stempla mieszczącego się do poduszki to 78 mm.
Co jeśli nie znają Państwo dokładnych wymiarów odbicia logo lub chcą Państwo na stemplu z logo umieścić także dodatkowy tekst?
W takiej sytuacji polecamy skontaktować się z nami. Prosimy o przesłanie logotypu, najlepiej od razu w pliku wektorowym, podanie ewentualnych uwag, dodatkowego tekstu, który ma się znaleźć na stemplu z logo oraz przynajmniej przybliżone określenie wymiaru dłuższego boku. Pomoże to nam w zaproponowaniu optymalnego rozwiązania.